Produse de curățenie potrivite fiecărui spațiu de lucru

Prin produse de curățenie înțelegem orice soluție, praf sau unealtă care se folosesc pentru ca un spațiu să fie curățat. Dacă pentru anumite spații – cabinete medicale, clinici, spitale, laboratoare, restaurante, grădinițe sau alte spații comune frecventate de copii – există o legislație specifică privind standardele de curățenie, pentru alte tipuri de spații, standardul îl cam face administratorul sau proprietarul de firmă, împreună, sau nu, cu un angajat de încredere, în funcție de ceea ce crede el/cred ei că ar fi mai potrivit.

Din păcate, acele Convingeri Limitative (descrise foarte bine de Ioana Oțoiu în articolul Convingeri Limitative care ne împiedică să evoluăm) sunt factori care îi împiedică pe mulți administratori de firme să delege sarcini către angajați.

Mulți oameni au impresia că, așa cum faci curățenie acasă, la fel poți face și la sediul firmei. Un aspirator, un mop, doi bureți de vase și 5 saci de gunoi ar putea fi de ajuns, plus o doamnă care vine de la 7 la 8 dimineața, doar de două ori pe săptămână, pentru a se învârti puțin cu ustensilele prin cei 400 de mp ai sediului. Lucrurile nu sunt chiar așa dacă se dorește o curățenie impecabilă, în adevăratul sens al cuvântului.

Iată doar câteva diferențe:

La ”servici” angajații stau încălțați și duc praful, mizeria și microbii, oriunde merg prin sediul firmei. Despre cât de multe bacterii pot fi aduse de afară în interior, puteți citi aici.  Acasă, majoritatea oamenilor evită să meargă cu încălțămintea de exterior în interior, deci riscul ca mizeria de afară să fie împrăștiată în tot spațiul interior al casei, este foarte mult diminuat. Astfel, și produsele de curățenie necesare pot fi de concentrație mai mică și vor fi folosite în cantitate mai mică. Curățarea podelelor se poate face mai rar, comparativ cu necesitatea curățării podelelor de la sediul unei firme care poate deveni zilnică. Chiar și mopul sau aspiratorul sunt de capacitate mai mică pentru uzul în interiorul unui apartament sau a unei case de dimensiune mică sau medie.

Atunci când se decide ce cantitate de produse de curățenie este necesară pentru curățarea unui spațiu, există o diferență semnificativă, uneori chiar foarte mare, între achizițiile pentru un sediu de firmă, clădire de birouri, depozit, spațiu comercial etc. și achizițiile pentru un apartament sau casă. Chiar și ambalarea, de către producători, a celor mai multor produse de curățenie se face diferențiat, în funcție de destinația lor de folosire.

Momentul în care se face curățenie este, de asemenea diferit, și durează un timp diferit. La sediul unei firme este nevoie ca activitatea de curățenie să fie făcută fără să încurce angajații, un aspirator care face zgomot în timpul unei ședințe de lucru, nu este ceea ce își doresc participanții să audă la o ședință, și nici când cineva lucrează la birou nu este plăcut să vină altcineva să-i ridice lucrurile și să-i șteargă biroul.

Să faci curățenie la birou, când angajații au multe de rezolvat, este precum ai vrea să te speli pe dinți în timp ce mănânci biscuiți!

(proverb adaptat)
Curatenie birou Produse de curățenie potrivite fiecărui spațiu de lucru

Produse de curățenie adecvate

Conform unui concept, inventat de dr.Herbert Sinner pentru o companie producătoare de detergenți din Germania, cel mai bun rezultat care se poate obține în curățenie depinde de armonizarea a 4 factori:

  1. Chimic, care se referă la concentrația produselor de curățenie
  2. Mecanic, care se referă la modul în care folosesc produsele de curățenie (pulverizare pe locul murdar, îmbibare a unei lavete care va fi folosită ulterior pe suprafața murdară, împrăștiere pe o zona mai mare a produselor de curățenie)
  3. Termic, care se referă la temperatura necesară (a apei, de cele mai multe ori) în care urmează să se dilueze produsele de curățenie
  4. Timp, care se referă la perioadă care este necesară pentru efectuarea procesului de curățenie

Pentru o alegere corectă a tipului de produse de curățenie care urmează să fie folosite într-un spațiu de lucru frecventat de mai mulți oameni (clădiri de birouri, depozite, centre comerciale, instituți etc.), este bine să se aibă în vedere următoarele aspecte:

  • Alegerea celor mai potrivite produse de curățenie pentru spațiile care urmează să fie curățate. Acestea pot fi degresanți, decapanți, detergenți universali etc.
  • Necesarul de apă fierbinte pentru anumite produse de curățenie care ar trebui folosite cu aceasta pentru obținerea celor mai bune rezultate
  • Timpul necesar de acționare a produselor de curățenie pe suprafețe
  • Necesarul de alte materiale/unelte de lucru pentru a fi folosite în procesul de curățenie împreună cu produsele de curățenie (lavete, mop-uri, pulverizatoare etc.)
curatare chiveta Produse de curățenie potrivite fiecărui spațiu de lucru

Administratorul, managerul sau persoana care se ocupă de organizarea efectuării curățeniei la firmă, trebuie să evalueze foarte bine necesarul de produse de curățenie, nevoia de personal, organizarea, monitorizarea și controlul acestuia, precum și modul în care de depozitează și se valorifică deșeurile.

Nu în ultimul rând, este nevoie de încadrarea costurilor într-un anumit buget de cheltuieli, ceea ce poate fi uneori mai dificil.

Pentru a scăpa de această parte administrativă (o adevărată ”bătaie de cap” pentru unii) cel mai bine ar fi să fie contractat un furnizor de servicii de curățenie care preia toată această responsabilitate și oferă atât produse de curățenie adecvate, cât și personal dedicat, plus un plan personalizat al activităților necesare pentru ca spațiul respectiv să fie perfect curat!

foto: pexels

Facebook
Twitter
LinkedIn

ART FM Services utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a ART FM Services cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Setari permisiuni

Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai bună experiență de utilizator. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site

Aceste cookie-uri sunt necesare funcționării site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.

Pentru a utiliza acest site folosim următoarele cookie-uri necesare din punct de vedere tehnic
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Sunt de acord