Pardoseala, loc periculos pentru răspândirea infecțiilor?

Cercetările arată că o pereche de pantofi adună pe tălpi mai mult de 400.000 tipuri de bacterii, viruși, paraziți și microbi, în aproximativ 14 zile. Toate aceste microorganisme se transferă în proporție de 90% în spațiile interioare, pe pardoseală, mochetă, dar și pe mobilier și pe alte obiecte din interior. Multe dintre aceste microorganisme sunt inofensive pentru sănătate, unele chiar ajută la creșterea imunității, după spusele expertului în boli infecțioase Amesh Adalja, savant senior la John Hopkins Center for Health Security, dar sunt și multe bacterii, viruși, paraziți și microbi, ce pot determina infecții și boli.

Curățarea încălțămintei cu apă și detergent ajută la eliminarea a 92-95% dintre microorganismele adunate de pe străzi, trotuare, din parcuri sau din alte locuri exterioare.

Pentru prevenirea răspândirii microorganismelor în spațiile interioare și, implicit, către oamenii care își desfășoară activitatea sau trec prin spațiile interioare, pardoseala trebuie curățată zilnic, cel puțin o dată pe zi în spațiile utilizate frecvent, cu apă caldă și detergent, apoi să se dezinfecteze cu soluții pe bază de clor și alcool. Mocheta din birouri sau din alte spații frecventate des de multe persoane, trebuie aspirată cu aspiratoare profesionale puternice, pentru a extrage cât mai bine murdăria și praful, și spălată periodic cu mașini speciale pentru curățare.

Cum se face corect curățarea și igienizarea pardoselii?

Pentru spațiile de birouri este foarte important ca pardoseala să fie curățată frecvent de către profesioniști. Oricât de simplu poate părea datul cu aspiratorul, cu mătura sau cu mopul, totuși, pentru spațiile utilizate des de multe persoane, este important să se folosească echipamente și soluții profesioniste de către oameni profesioniști!

Câteva dintre beneficiile pe care Companiile le pot avea, în urma colaborării cu o firmă de curățenie, sunt enumerate mai jos:

  • Costurile cu activitatea de curățare și igienizare pot fi reduse semnificativ. Profesioniștii care realizează curățenie știu cum să folosească eficient resursele de apă, curent electric, soluții de curățare, precum și timpul
  • Salvarea bugetelor de întreținere a spațiilor și a mijloacelor fixe din interior. Folosirea corectă a soluțiilor de curățare și igienizare, precum și a echipamentelor de lucru, în funcție de tipul suprafețelor și a unui orar standardizat, determină ca durata de viață a suprafețelor (pardoseală, mochetă, mobilier etc.) să fie prelungită
  • Promovarea unei imagini pozitive în fața partenerilor de afaceri, a colaboratorilor și a angajaților. În orice bussines este importantă imaginea, acesta este un lucru general valabil, indiferent de tipul bussines-ului. Încrederea partenerilor de afaceri este dată și de modul în care sediul unei Companii arată. La fel este și pentru angajații Companiei, care devin mai productivi, mai implicați și mai motivați dacă își desfășoară activitatea într-un spațiu curat și sigur

Pentru a curăța, a igieniza corect și eficient pardoseala, este nevoie să se acorde o atenție sporită la:

  • Tipul pardoselii, materialul din care aceasta este realizată/construită. O podea din lemn se curăță diferit față de o podea din PVC sau din gresie sau mochetată
  • Nivelul de trafic al zonei în care se găsește pardoseala de curățat/igienizat
  • Tipul soluțiilor de curățat/igienizat și alegerea celor mai potrivite pentru genul de pardoseală pe care urmează să fie folosite. De asemenea, trebuie verificat termenul de garanție, dar și data la care a fost deschis recipientul cu soluție
  • Persoanele care folosesc spațiul în care se găsește pardoseala. În funcție de riscurile la posibile alergii, se vor alege cele mai potrivite soluții pentru curățarea/igienizarea pardoselii.
  • Programul de lucru din spațiul care urmează să fie curățat. Momentul în care pardoseala se va curăța/igieniza trebuie ales în funcție de programul de lucru al angajaților care își desfășoară activitatea în zona respectivă. În cele mai multe cazuri, această activitate se realizează în afara orelor de program. Doar intervențiile urgente, în cazul în care se întâmplă ceva neprevăzut, pardoselile se pot curăța/igieniza în timpul orelor de program

Pentru a elimina grija curățării și igienizării spațiilor de lucru, cea mai bună soluție este să se apeleze la serviciile unei firme specializate în activitățile de curățenie. Puteți vedea o descriere a serviciilor noastre aici și ne puteți contacta aici.

La final, dar nu în ultimul rând, vă recomandăm să nu uitați să vă spălați cât mai des pe mâini, să purtați masca, să păstrați distanța față de alte persoane, să evitați zonele aglomerate, să igienizați suprafețele pe care le folosiți frecvent (birouri, obiecte pe care le folosiți la birou, telefoane, mese de lucru etc.) și să rămâneți pozitivi!

Facebook
Twitter
LinkedIn

ART FM Services utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a ART FM Services cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Setari permisiuni

Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai bună experiență de utilizator. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site

Aceste cookie-uri sunt necesare funcționării site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.

Pentru a utiliza acest site folosim următoarele cookie-uri necesare din punct de vedere tehnic
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Sunt de acord