Firma de curatenie cea mai bună este cea pe care te poți baza. Indiferent că este mică sau mare, cunoscută sau mai puțin cunoscută, cel mai important lucru este să știi că răspunde nevoilor tale. Și cum știi acest lucru? Sunt câțiva factori care îți pot ”vorbi” despre potențialul de potrivire dintre firma ta și firma de curatenie.
Promovarea online este deja la îndemâna oricui, iar textele reclamelor nu pot fi altfel decât ”noi putem”, ”noi suntem cei mai buni” …etc. Ofertele de preț pot fi obținute destul de ușor, apoi alegerea furnizorului de curățenie se poate face la fel de ușor, după ”oferta cea mai bună”. Cam acesta este scenariul cel mai frecvent pentru ca firma de curatenie ”cea mai bună” să fie furnizorul agreat. După o perioadă, este posibil ca ”scenariul” să se fi dovedit bun sau mai puțin bun, iar procesul de căutare a unui furnizor de servicii de curatenie să se reia. Alt timp alocat, alte răspunsuri la întrebări (în cazul în care potențialii furnizori adresează întrebări), alte oferte de analizat și alte lucruri de reluat. Pentru a evita această posibilitate consumatoare de resurse, ar fi foarte bine dacă procesul de găsire a firmei de curatenie ar fi foarte bine realizat de prima dată.
Ce face firma de curatenie?
Curățenie! – ar fi răspunsul cel mai simplu. Bine, bine, dar este nevoie de o firmă care să facă această treabă? Probabil că, până nu te lovești de necesitatea realizării unei curățenii exemplare, nu vei conștientiza cât de important este ca cineva specializat, care nu te încurcă în timpul programului de lucru, să asigure curățenia întregului spațiu (birouri, holuri, săli ședințe, săli training, laboratoare, recepții, bucătării, băi, terase, curți etc.).
Activitățile uzuale pe care o firma de curatenie le efectuează sunt:
- ștergerea prafului de pe mobilă, dulapuri, echipamente de birou, inclusiv curățare PC în detaliu
- ștergerea prafului de pe pereți, în colțuri și în alte spații greu accesibile
- aspirarea mochetelor, scaunelor, canapelelor, jaluzelelor și a altor suprafețe
- spălarea/curățarea pardoselilor (gresie/marmură/parchet/linoleum etc.)
- curatenie birouri: ștergere praf, curățare pete fără deteriorarea suprafețelor, tratarea cu soluții protectoare a suprafețelor din lemn și sticlă
- spălarea/curățarea geamurilor interioare/exterioare (accesibile)
- spălarea/curățarea ușilor și tocurilor
- curățarea caloriferelor
- curățarea plafonierelor și a altor corpuri de iluminat
- curățarea aparatelor de aer condiționat
- golirea coșurilor de gunoi și a scrumierelor
- spălarea/curățarea bucătăriilor și a spațiilor de luat masa: mobilier bucătărie, mese, scaune, chiuvete, faianță, pardoseală, frigider interior/exterior, aragaz/plite, pahare, cești, altă veselă
- spălarea/curățarea scărilor interioare
- spălarea/curățarea băilor: toalete, pardoseală, lavoare, oglinzi
- aerisirea și odorizarea spațiilor
- curățare/spălare balcoane/terase
Pe lângă acestea, lunar sau trimestrial mai sunt necesare activități mai ample, de curățenie generală (ex: spălarea mochetei, a scaunelor, canapele etc.) și, acolo unde este cazul de curățenie după evenimente, după inundații sau după constructor (ex: dacă un spațiu a fost re-amenajat).
Sunt multe activități care trebuie făcute, dar nu pot fi făcute de angajații unei Companii. Pentru multe activități de curățenie sunt necesare produse și soluții speciale, precum și ”unelte” adecvate: aspiratoare, mașini de curățat mochete, gresie, marmură etc. Pentru o firmă obișnuită ar fi o cheltuială prea mare și nejustificată investiția în aparatură și soluții care sunt folosite doar în anumite situații și perioade de timp. O firma de curatenie are aparatura necesară pe care știe cum, când și unde să o folosească.
Cum se alege firma de curatenie?
Primul, și cel mai uzual mod, este să trimiți o cerere de ofertă în care să spui succint ce dorești (curățenie de întreținere sau o curățenie punctuală) și cam cât de mare este spațiul, cum este împărțit, ce se face în acel spațiu (sunt birouri, este spațiu comercial, depozit etc.), care este programul de lucru etc. Oricum, un responsabil de la firma de curatenie te va contacta pentru a obține mai multe informații.
Un lucru foarte important de reținut este că, în acest domeniu, al serviciilor de curatenie profesionale, ofertele sunt întotdeauna personalizate. Spațiile în care se face curățenie sunt diferite, iar prețul pentru a face curățenie este diferit și depinde de:
- mărimea și tipul spațiului. Într-un depozit se face curățenie diferit și cu materiale diferite, comparativ cu un open-space cu birouri de lucru pentru angajați. Într-o clinică medicală se va face curățenie diferit față de un spațiu comercial
- tipul de pardoseală: mocheta se aspiră (deci este nevoie de aspirator), parchetul se spală cu anumite soluții, iar dacă este parchet din lemn sau parchet laminat, se folosesc soluții diferite, gresia, cu alte soluții, marmura necesită alt tip de îngrijire…etc. Mai multe detalii despre curățarea pardoselilor se găsesc aici
- frecvența serviciului de curățenie: zilnic, de 2-3 ori pe săptămână, săptămânal, abonament care include și curățenie generală etc. În funcție de nevoile fiecărei firme și a activității acesteia, serviciul de curățenie trebuie adaptat de către firma de curatenie
Acestea sunt doar trei motive, principale și esențiale, care determină modul în care se construiește oferta de preț. La fel ca în domeniul construcțiilor și amenajărilor interioare, serviciile de curățenie nu pot fi altfel, decât personalizate.
După ce ai primit oferta personalizată, în analiza și comparația cu alte oferte, este important să ții cont de minim trei factori:
- cât de bine răspunde la nevoile tale de timp: programul de lucru al angajaților tăi va fi afectat? Firma de curățenie va realiza curățenia în timpul pe care l-ai cerut sau a propus un interval orar pentru curatenie care este convenabil?
- ce tip de soluții și produse folosește? Ce aparatură de lucru și în cât timp poate realiza curățenia?
- cum justifică timpul de lucru. Este important de reținut că, pentru curățarea corectă a unui spațiu, este nevoie de un anumit timp. Uneori, atât beneficiarul, cât și furnizorul au o viziune diferită asupra timpului necesar de lucru și de aici se pot isca discuții contradictorii. Este un punct care trebuie analizat obiectiv, dicutate toate detaliile, astfel încât fiecare parte să știe exact ce face cealaltă parte. Chiar dacă pare o ”pierdere de timp” acestă discuție este necesară și poate salva mult mai mult timp ulterior
Este mai bine să aloci ceva mai mult timp în analiza ofertelor și discuția cu potențialii furnizori, apoi, pe parcursul derulării contractului, să ”nu te doară capul”, decât să alegi repede ”oferta cea mai mică” și să fii nevoit să reiei procesul de căutare a ”celui mai bun” furnizor.
Practic, cel mai bun furnizor este cel care răspunde cel mai bine cererii tale, cel care analizează cererea pentru a găsi cele mai adecvate soluții pentru tine, vine cu propuneri concrete, este flexibil, comunicativ și atent.
Ai nevoie de o firma de curatenie? Contactează-ne!
foto: pixabay