Curatenie generala la final de an

O curatenie generala este absolut necesara cel putin o dată pe an. Cele mai potrivite momente pentru a face acest lucru este toamna târziu, spre final de an, înainte de începerea Sărbătorilor de iarnă și/sau primăvara, înainte de începerea Sărbătorile Pascale. Cel puțin așa s-a ”înrădăcinat” acest tip de activitate din moși strămoși și a fost preluat automat și în cadrul serviciului de curățenie livrat către firme. Adevărul este că pentru oameni, locul de muncă a devenit a doua casă și, în acest context, ceea ce se întâmplă acasă, din punct de vedere al organizării și ordonării/curățeniei, se întâmplă și la locul de muncă. Lucrăm mai bine, mai ”cu spor și chef” într-un spațiu curat, aerisit și plăcut, și ne simțim mai productivi când ne găsim biroul curat și toate spațiile pe care urmează să le folosim (holuri, scări, bucătării, bai, terase) în ordine, curate și dezinfectate. Printre singurele lucruri pe care ni le dorim diferențiate față de ”curățenia de acasă” este ca la birou să facă altcineva curatenie generală. Tocmai din acest motiv este recomandat să apelăm la specialiști, la o Firma de curatenie care să aibă grijă ca totul să arate impecabil. Nu este nevoie de control sau supervizare, aceste lucruri revin firmei de curatenie care își asumă niște obligații prin contract.

Ce presupune o curatenie generala?

Mai întâi să punctăm care sunt principalele activități care se realizează în cadrul unui abonament de curatenie de intretinere care se poate încheia cu o firma de curatenie:

  • șters praf de pe dulapuri, mobilă, echipamente de birou, inclusiv curățare PC/laptop
  • șters praf în colțuri, de pe pereți, și în alte spații care sunt mai greu accesibile
  • curatare/aspirare mochete, scaune, canapele, jaluzele și a altor suprafețe cu fețe textile/piele ecologică
  • curățare/dezinfectare pardoseli din gresie, marmură, PVC, parchet
  • curatare birouri: șters praf, curățare pete astfel încât să se evite deteriorarea suprafețelor
  • spălat/curățat geamuri interioare/exterioare (accesibile)
  • spălat/curățat uși și tocuri
  • curățat calorifere
  • curățat plafoniere/corpuri de iluminat
  • curățat aparate aer condiționat
  • golire coșuri de gunoi și scrumiere
  • spălat/curățat bucătării și spații de luat masa: mobilier bucătărie, mese, scaune, chiuvete, faianță, pardoseală, frigider interior/exterior, aragaz/plite, pahare, cești, altă veselă
  • spălat/curățat scări interioare
  • spălat/curățat băi: toalete, pardoseală, lavoare, oglinzi
  • aerisire și odorizare a spațiilor

Momentele cele mai întâlnite când se impune o curatenie generala sunt:

  • curățenie după constructor
  • curățenie după evenimente
  • curățenie după inundații
  • curățenie după deratizare și dezinsecție
  • prelucrare pardoseli dure: spălare mecanizată, cristalizare, impermeabilizare, polish
  • spălare mochetă (în cazul unei mochete care nu este frecvent curățată sau care s-a pătat)

Activitățile care se desfășoară în ”proiectul” curatenie generala pot diferi de la un beneficiar la altul, având în vedere ceea ce se dorește. De exemplu, dacă se dorește și o împrospătare a culorii pereților, atunci trebuie elaborat un plan care să includă toți pașii necesari: de la strângerea și protejarea obiectelor/mobilierului din încăpere, până la ”re-punerea” în funcțiune a spațiului respectiv. Noi, Grupul Art FM, prin divizia de construcții, putem asigura și partea de amenajare/re-organizare a spațiului (vezi aici detalii), apoi revenim cu divizia de curățenie și totul va arăta nou și sclipitor.

vopsit pereti Curatenie generala la final de an

Într-un contract prin care se oferă servicii de curatenie de intretinere, ar fi bine să se prevadă și curatenie generala la un interval de timp corect evaluat în funcție de mărimea spațiului, dar și a traficului de persoane și a tipului activității care se desfășoară.

Nu este recomandat să se facă doar curatenie generala pentru că, ne-realizarea la timp (zilnic/săptămânal/lunar) a activităților de curatenie de intretinere (menționate mai sus), poate determina o murdărire excesivă a obiectelor și a spațiilor, în general, creând astfel mediul propice pentru dezvoltarea microorganismelor, dar și pentru apariția gândacilor, insectelor și chiar a șobolanilor. A face curățenie doar trimestrial, de două ori pe an, anual sau mai rar, este cea mai scurtă cale spre posibile îmbolnăviri ale oamenilor care folosesc spațiile/obiectele respective, dar și pentru deteriorarea spatiilor și a obiectelor.

De ce este importanta o curatenie generala?

Este dovedit, prin studii și analize specifice, că angajații se concentrează mai bine pe ceea ce au de făcut, iar productivitatea muncii poate crește semnificativ atunci când oamenii își alocă orele de lucru doar activității pentru care sunt angajați și plătiți.

Dacă pare dificilă activitatea de curățenie, și, totdodată, mâncătoare de timp, soluția adecvată pentru a ”scăpa de stresul de a face curat” având, în același timp curat de jur împrejur, este un contract cu o firmă specializată în servicii de curățenie! Oamenii care fac curatenie de intretinere și curatenie generala, sunt angajații altcuiva, lucrează pentru tine, dar sunt ”gestionați” de o firma de curatenie. Acesta este un motiv important pentru foarte mulți administratori de sedii de firme pentru că nu este chiar ușor să coordonezi activitatea oamenilor de la curatenie, pe lângă alte multe activități de care aceștia se ocupă. În plus, sunt situații când nu este nevoie de un program de 8 ore pentru activitatea de curățenie, dar și situații când este nevoie de un program mai lung (în cazul unui eveniment, de exemplu) într-o zi sau în mai multe zile. Astfel, prin colaborarea cu o firma de curatenie, aceste situații se pot rezolva mult mai ușor. Firma de curatenie își poate gestiona oamenii astfel încât aceștia să aibă un program de lucru complet, fără a fi prezenți neapărat la aceeași firmă. Să evidențiem și un alt avantaj al parteneriatului cu o firma de curatenie, anume că toate costurile și taxele cu salariile oamenilor care realizează curatenia, precum și contractele muncă, protecția muncii, medicina muncii și alte documente specifice departamentului de resurse umane sunt în responsabilitatea furnizorului de servicii de curatenie, firma de curatenie.

Curatenie birouri curatare pardoseala spalat mocheta

Pentru a realiza o curatenie generala este nevoie de produse specifice, iar achiziția acestora, precum și a ”uneltelor de lucru” revine în sarcina firmei de curatenie, deci o grija mai puțin pentru administratorul firmei, în timp ce spațiile de lucru sunt curate și igienizate. De cele mai multe ori, achiziția de ”mărunțișuri” este stresantă și consumatoare de timp (poate fi acesta un motiv de amânare a activității de curatenie), iar lista de cumpărături poate fi prea lungă, prea scurtă sau nepotrivită, mai ales dacă este întocmită de cineva care nu este din domeniu și nu știe ce fel de produse sunt adecvate în funcție de suprafețe sau zone de curățat. Așadar, este mult mai liniștitor să știi că se ocupă altcineva de cumpărarea detergenților pentru pardoseli sau pentru mochete, de alegerea mop-urilor, odorizantelor wc și dezinfectaților. De asemenea, nu este nevoie să investești în aspiratoare profesioniste și mașini speciale pentru spălat și curățat gresie, marmură sau mochete. Toate aceste ”unelte de lucru” sunt puse la dispoziție de către firma de curatenie care realizează curatenie de intretinere.

Dacă există teama că un contract cu firmă de curatenie ar încărca costurile, precizăm că, de fapt, se realizeazî o reducerea a costurilor pentru serviciile de curatenie pentru că o firma de curatenie are oameni cu experiență, profesioniști, care știu cum să folosească eficient resursele, iar activitatea de curățenie se desfășoară atât cât este nevoie, nu neapărat 8 ore, cât ar fi un program normal de lucru al unui om angajat pentru această activitate. Știm cu toții situații când ”omul de la curățenie” își face treaba rapid, apoi iese la țigară și cafea și uită să-și încheie această pauză. Acest lucru se întâmplă, în aproximativ 99% cazuri, cu oamenii care sunt angajați pentru activitatea de curatenie de intretinere, într-o Companie, și se bazează pe faptul că este complicat să-l sancționezi sau să-l dai afară. O firmă de curățenie nu își permite să aibă astfel de oameni pentru că știe că poate rămâne fără clienți, iar supervizarea și controlul oamenilor care realizează curatenie birouri se face frecvent. Pe de altă parte, angajații firmei de curatenie știu ce, cât și cum să folosească (produse, materiale, unelte, timp) pentru activitatea de curatenie, fără să facă risipă sau să neglijeze calitatea serviciului oferit. Oricum, un contract corect realizat protejează ambele părți și poate fi întrerupt oricând.

Realizarea activității zilnice/săptămânale/lunare de curatenie de intretinere, nu înseamnă că nu mai este necesară o curățenie generală, înseamnă doar că spațiile vor fi mereu curate și igienizate, iar curățenia generală se va realiza mult mai ușor și cu costuri mai mici!

firma de curatenie abonamente curatenie curatenie generala

Curatenie profesionala cu ajutorul nostru, Art FM Services!

Prin firma de curatenie Art FM Office Services puteți beneficia de servicii de curatenie profesionala, la preturi avantajoase, personalizate în funcție de nevoile și dorințele fiecărui client.

Modul de lucru este simplu și eficient:

  1. Facem o vizită de evaluare la sediul clientului pentru a vedea și a discuta concret modul în care se vor desfășura ulterior serviciile de curățenie. Ascultăm cu mare atenție clientul, oferim soluții și explicații, când este cazul, ne luăm notițe și adresăm întrebări pentru a fi siguri că vom face o ofertă corectă;
  2. Analizăm cele discutate în timpul vizitei, facem calcule și înaintăm oferta însoțită de un plan de activități. Răspundem la eventualele întrebări, ajustăm oferta și planul de activități, dacă este cazul. Suntem flexibili și ne dorim să oferim servicii de curatenie de intretinere pe măsura așteptărilor clientului;
  3. Semnăm contractul și începem lucrul! Firma de curatenie Art FM Office Services devine partenerul dvs. de încredere, nu doar un furnizor de curatenie!

foto: pixabay, pexels, freepik

Facebook
Twitter
LinkedIn

ART FM Services utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a ART FM Services cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Setari permisiuni

Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai bună experiență de utilizator. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site

Aceste cookie-uri sunt necesare funcționării site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.

Pentru a utiliza acest site folosim următoarele cookie-uri necesare din punct de vedere tehnic
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Sunt de acord