Anti-stres sau Cum să elimini stresul prin curățenie

Lupta cu stresul devine tot mai dificilă și este nevoie de efort susținut pentru a diminua efectele acestei stări neplăcute pe termen lung.

Stresul este provocat atât de factori interni, ce țin de persoană, cât și de factori externi, ce țin de mediul în care persoana trăiește sau își desfășoară activitatea, dar și de influența altor persoane.

Stresul de la locul de muncă

Stresul de la locul de muncă poate fi determinat de mai mulți factori externi, ce nu țin în mod direct de angajat, dar îl pot influența în mod negativ. Iată câteva cauze, cel mai frecvent întâlnite în situațiile de muncă:

  • Dezorganizarea și rolurile neclare
  • Programul strict
  • Volumul prea mare de muncă
  • Mediul de lucru inadecvat (zgomot, murdărie, prea cald/frig, aer închis, mirosuri grele etc.)

Ce implicații negative poate avea stresul în mediul profesional?

Un angajat stresat devine, în primul rând neproductiv, ceea ce va avea consecințe negative în două direcții:

–  angajatul suferă, chiar și familia lui suferă. Angajatul stresat poate deveni dezinteresat de muncă și de implicare în activitățile profesionale

–  compania suferă prin neproductivitatea angajaților, dar și datorită imaginii în piață ce poate deveni tot mai negativă

Profesorul Darby Saxbe, asistent de psihologie la Universitatea din California de Sud, susține că: „Viața este plină de nesiguranță, iar multe situații nu țin de noi, dar măcar putem să controlăm mediul în care trăim. Dezordinea poate să te distragă vizual și să-ți aducă aminte că trebuie să faci anumite lucruri. Curățenia oferă oamenilor un sentiment de asumare și control asupra propriului mediu”.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este birou-in-dezordine-1024x683.jpg

Menținerea unui spațiu de lucru curat are multiple avantaje:

  • Îmbunătățirea stării de sănătate a angajaților, ceea ce determină diminuarea absenteismului și a concediilor medicale, chiar și a demisiilor
  • Un spațiu curat, un mediu de lucru plăcut, poate determina o productivitate crescută a angajaților datorită faptului că oamenii se simt bine și devin mai implicați în munca pe care o fac atunci când se simt confortabil
  • Prelungirea timpului de folosire a mobilierului, podelelor, structurii spațiului ceea ce determină ca pe termen lung să fie diminuate costurile cu inlocuiri sau reparații
  • Prin asigurarea unei atmosfere plăcute, inclusiv prin aer curat, fără mirosuri deranjante, se încurajează munca performantă și implicarea crescută a angajaților

Martin Lang, antropolog evoluționist la Universitatea Masaryk din Cehia, susține că: „Dacă este ordine în mediul înconjurător, avem mai multe șanse să ne simțim în siguranță și să ne placă să ne mișcăm în acel spațiu”.

Ce este cu adevărat curățenia?

A face curățenie nu presupune neapărat și igienizare. Îndepărtarea murdăriei de pe suprafețe, eliminarea petelor, ștergerea pardoselii și aspirarea mochetei, toate acestea realizate cu produse obișnuite de curățenie, nu asigură eliminarea bacteriilor sau a virușilor care pot cauza boli.

A curăța înseamnă a îndepărta ”ceva”  de pe o suprafață de bază. Ștergerea unui birou cu o cârpă uscată sau umezită în apă/soluție de curățat se încadrează în activitatea de curățare.

A igieniza presupune efectuarea de activități de înlăturare a elementelor care pot provoca boli. Igiena reprezintă ansamblul de reguli și de măsuri pentru păstrarea sănătății.

Așadar, curățenia și igienizarea, în toate spațiile, dar mai ales în spațiile de lucru, unde oamenii petrec mult timp, sunt foarte importante pentru a preveni îmbolnăvirile și accidentele. În același timp, oamenii își dezvoltă obiceiuri, comportamente și atitudini pozitive care îi fac mai responsabili, mai implicați și mai dedicați muncii lor.

Pentru o curățenie impecabilă la birou / sediu de firmă, sunt necesare mai multe activități care trebuie făcute, dar acestea nu pot fi realizate de angajații firmei respective. Pentru multe activități de curățenie sunt necesare produse și soluții speciale, precum și ”unelte” adecvate: aspiratoare, mașini de curățat mochete, gresie, marmură etc. Pentru o firmă obișnuită ar fi un stres în plus și o cheltuială prea mare și nejustificată investiția în aparatură și soluții care sunt folosite doar în anumite situații și perioade de timp. O firma de curatenie are aparatura necesară pe care știe cum, când și unde să o folosească.

La final, dar nu în ultimul rând, vă recomandăm să nu uitați să vă spălați cât mai des pe mâini, să purtați masca, să păstrați distanța față de alte persoane, să evitați zonele aglomerate, să igienizați suprafețele pe care le folosiți frecvent (birouri, obiecte pe care le folosiți la birou, telefoane, mese de lucru etc.) și să rămâneți pozitivi!

foto: pexels, freepik

Facebook
Twitter
LinkedIn

ART FM Services utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a ART FM Services cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Setari permisiuni

Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai bună experiență de utilizator. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site

Aceste cookie-uri sunt necesare funcționării site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.

Pentru a utiliza acest site folosim următoarele cookie-uri necesare din punct de vedere tehnic
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Sunt de acord